آیا کرکره برقی امنیت دارد؟

تاریخ ارسال : 1400/11/01

آیا کرکره برقی امنیت دارد؟

 

امروزه کرکره برقی در مکان های مختلفی از جمله فروشگاه ها، پارکینگ، منازل مسکونی، مغازه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای نصب کرکره برقی، امنیت و سرعت آن می باشد.

کرکره برقی ها به دلیل اینکه از آلومینیوم ساخته شده اند، در برابر سرقت و ضربات محکم بسیار مقاوم هستند. همچنین استفاده از تیغه های فولادی برای درب های کرکره برقی، باعث مقاومت و استحکام شده و امنیت چند برابر افزایش پیدا می کند.

اگر قصد خرید درب اتوماتیک و یا جک برقی را دارید و اطلاعات چندانی درباره آن ها ندارید، مقاله های مرتبط را در سایت آراکس مطالعه کنید.

 

چه کار کنیم تا امنیت کرکره برقی بیشتر شود؟

1) نصب درست و صحیح کرکره برقی

هنگام نصب باید دو ردیف از تیغه ها روی شفت پیچ شوند. برای این امر پیچ های بلند طراحی شده از که یک سمت آن سر شیفت وارد می شود و از قسمت دیگر خارج می شود. این عمل باعث متصل شدن شیفت به تیغه می شود.

2) استفاده کردن از جا قفلی و یا قفلی کتابی

بهتر از برای امنیت بیشتر کرکره برقی، دو طرف آن ها را با قفل کتابی ایمن کنید تا از دستبرد سارقان به خانه و محل کار در امان باشد.

3) تیغه های مناسب و مرغوب

به تازگی تیغه هایی با ضخامت بسیار کم که با ورقه های بازیافتی آلومینیوم ساخته می شوند و از نظر قیمت بسیار پایین تر از دیگر تیغه ها هستند در بازار به دلیل گران شدن ورقه آلومینیوم های اصل و مرغوب رایج شده اند که این بسیار به امنیت کرکره برقی آسیب وارد میکند.

مرغوب نبودن تیغه ها باعث می شود که با فشار اندکی کرکره از ریل مخصوص خود خارج شود و یا به علت مرغوب نبودن، تیغه ها خود به خود از هم جدا شده و راه را برای سارقین به منازل مسکونی، پارکینگ ها و مکان های دیگر باز می کند.

4) جا قفلی های دزدگیر دار

نحوه کار جا قفلی های دزدگیر دار به این صورت هست که اگر قفل کتابی به هر صورتی باز شود، آژیر به صدا در آمده و دزدگیر فعال می شود.

 

مزایای استفاده کردن از کرکره برقی های ضد سرقت

· با ورود هر شخص ناشناسی، به علت سنسور هایی که دارند چراغشان خاموش و روشن می شود و یا به صورت خودکار بالا و پایین می روند.

· با نصب کرکره برقی های ضد سرقت، شما فقط می توانید آن را بالا و پایین بیاورید و این امنیت را چندین برابر می کند.

· علاوه بر توانایی بالا و پایین آمدن، توانایی این را دارد که هر جایی متوقف شود.

· می تواند از ورود حشرات و گرد و غبار و همچنین عبور نور خورشید جلوگیری کند.

· از نظر قیمت مناسب است و هزینه های جانبی زیادی در پی ندارد.

 

معایب

البته که هر محصولی دارای معایبی نیز می باشد که بهتر است قبل از خرید آن ها را مطالعه کنید:

· نیاز به تمیز کردن

کرکره ها دارای نوار های افقی هستند و باعث می شود تمیز کردن آن ها بسیار دشوار شود.

· مسائل عملیاتی

کلا دو نوع کرکره وجود دارد : دستی و اتوماتیک.

عملکرد کرکره های دستی می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که عجله دارید. در حالی که کارکرد کرکره‌های اتوماتیک راحت ‌تر است، اما می ‌توانند گران ‌تر باشند. جدای از آن، آنها همچنین به یک منبع برق قابل اعتماد نیاز دارند. از آنجایی که سیستم آنها پیچیده تر است، کرکره های اتوماتیک نیز نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند.

همانطور که می بینید، مزایای کرکره های برقی همچنان بیشتر از معایب آنهاست. ناگفته نماند که کرکره های برقی با وجود نکات منفی، همچنان می توانند به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای خانه و خانواده شما در نظر گرفته شوند.

 

تفاوت های درب کرکره ای برقی معمولی با ضد سرقت

درب های کرکره ای ضد سرقت به این صورت هست که در انتهای تیغه کرکره برقی، جا قفلی هایی تعبیه شده که باعث می شود تنها خودتان بتوانید درب را بالا و پایین ببرید و با پایین آمدن درب، جریان برقی که در مدار جریان است قطع می شود.

وقتی که برق در کرکره برقی جریان نداشته باشد کار نمی کند و برای بالا بردن آن نیاز است که قفل درب را باز کنید. وجود این آپشن باعث شده که امنیت درب های کرکره ای چند برابر شود.

روش دوم برای ضد سرعت کردن درب های کرکره ای، نصب قرقره در دو طرف ریل های کرکره برقی است. این عمر باعث می شود که کرکره برقی با وارد شدن ضربه از ریل خارج نشود.

 

بهترین تیغه های کرکره برقی از نظر امنیت

در کرکره برقی، تیغه ها بیشترین مصرف تولید را دارند. اما بهتر است بدانید که تیغه آلومینیومی، بهترین نوع از تیغه در بازار نیست. تیغه های پلی کربنات و فولادی در بحث امنیت و سرقت، جزو بهترین تیغه های بازار محسوب می شوند.

 

سایر گزینه های امنیت

اگر می‌خواهید از خانه خود در برابر سارقان و هوای سخت محافظت کنید، کرکره‌های برقی تنها چیزی نیستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. شما گزینه های زیادیمی توانید استفاده کنید مانند:

1. درب اتوماتیک

2. صفحه نمایش های امنیتی

3. درب های امنیتی

4. سیستم های هشدار دهنده

 

سوالات متداول

1. کرکره برقی ضد سرقت وجود دارد؟

کرکره برقی ها باید با توجه به کاربردی که دارند، باید در محل مناسب و درست نصب شوند و تقریبا بدنه محکمی دارند که از سرقت جلوگیری می کند اما به هر حال نمی توان گفت که صدرصد ضد سرقت هستند.

کرکره برقی هایی که جنس پلی کربنات و رول گیتر هستند، به دلیل محکم تر بودن بدنه، از نظر امنیتی نسبت به سایر کرکره ها امنیت بیشتری دارند.

2. وسایل حفاظتی بهتر است یا کرکره برقی؟

به علت کیفیت و قیمت مناسب کرکره برقی، میتوان آن را در کنار وسایل امنیتی دیگر مانند دزدگیر ها و دوربین های مدار بسته استفاده کرد.

3. آیا حضور نصاب برای نصب کرکره برقی نیاز است؟

بله، کرکره برقی به دلیل پیچیدگی که در هنگام نصب دارد باید توسط افراد متخصص نصب شود تا در آینده خسارت های جانی و مالی به بار نیاورد.

MaeoSeo

.لطفا جهت هماهنگی برای تولید محتوا و مقاله نویسی در راستای موضوع سایت خودتان، به ایمیل من پیام دهید. maede.bagheri1234@yahoo.com

مائده باقری

نویسنده

9

مقاله

1400/10/22

تاریخ ایجاد