چرا شیشه سکوریت مات بخریم؟

تاریخ ارسال : 1400/11/29

در گذشته برای مات کردن شیشه ها از نوعی برچسب برای شیشه ها استفاده می شد که پروسه بسیار حساس و زمان بری بود زیرا برچس ها باید به گونه نصب می شد که در زیر آن ها هوا وجود نداشته باشد. امروزه با تولید شیشه سکوریت بسیاری از این مشکلات حل شده که در این مقاله به این نوع شیشه ها و مزایای آن ها می پردازیم.

 

 

در گذشته برای مات کردن شیشه ها از نوعی برچسب برای شیشه ها استفاده می شد که پروسه بسیار حساس و زمان بری بود زیرا برچس ها باید به گونه نصب می شد که در زیر آن ها هوا وجود نداشته باشد. امروزه با تولید شیشه سکوریت بسیاری از این مشکلات حل شده که در این مقاله به این نوع شیشه ها و مزایای آن ها می پردازیم.

شیشه های سکوریت مات برای بسیاری بسیار جذاب تر از شیشه های رنگی می باشد و مورد استفاده در دکوراسیون های مدرن می باشد برای مثال به عنوان جدا کننده برای حمام ها استفاده می شود.

اگر قصد خرید کرکره برقی را دارید، به سایت آراکس مراجعه کنید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

 

شیشه های مات و بی رنگ بسیار در صنعت ساختمان سازی محبوب بوده و از جایگاه خوبی برخوردار است. این نوع شیشه ها علاوه بر محصور کردن فضای داخل، با وجود مات بودن از نور جلوگیری نمی کنند و شما می توانید همواره از نور طبیعی بهره مند شوید.

تنوع انتخاب بیشتری نسبت به شیشه های شفاف دارند و در رنگ های برنز، سبز و آبی عرضه و تولید می شوند.

انواع شیشه سکوریت مات

در دسته بندی های زیر به نام های :

1. شیشه های ساتینا سکوریت

2. سکوریت سندبلاست

3. شیشه های رنگی

لازم به ذکر است که بگوییم شیشه های رنگی که شیشه های شفاف را نیز در خود جای داده اند به گونه ای هستند که فقط قسمتی از شیشه های شفاف، مات هستند.

ویژگی های شیشه سکوریت مات

عدم شکستن شیشه های سکوریت مات: شیشه های سکوریت با استفاده از تکنولوژی خاصی ک دارد توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کرده و فروش بالایی را به خود اختصاص دهد. از شیشه های سکوریت با نام شیشه های نشکن نیز می توان یاد کرد.

داشتن ضخامت بالا: شیشه های مات در مدل های متنوعی از جمله طرح دار و ساده زیبایی بسیاری را به خود اختصاص داده اند. از جمله ویژگی های بسیار خوب شیشه های سکوریت مات می توان به ضخامت بالایی که دارند اشاره کرد که تاثیر مثبتی روی کارکرد آن نیز دارد.

مقاوم در برابر ضربه و حرارت: عملکرد شیشه های سکوریت مات بسیار بالا تر از شیشه معمولی می باشد و در برابر ضربه و حرارت بسیار مقاوم تر می باشد.

استحکام و استاندارد بالا: دو عامل استاندارد و استحکام نقش بسیار مهمی در عملکرد شیشه محسوب می شود. متاسفانه افرادی هستند که به دنبال شیشه های ارزان قیمت هستند که با وجود ارزان قیمت بودن، هیچ گونه صرفه اقتصادی به همراه ندارد.

همچنین اگر به دنبال شیشه ای با طول عمر بالا و مستحکم میگردید ما به شما شیشه های سکوریت مات را پیشنهاد میکنیم.

 

کاربرد شیشه سکوریت مات

· جداسازی فضا : یکی از مهم ترین کاربرد های شیشه های سکوریت مات، شما می توانید بر روی کیفیت و استاندارد این نوع شیشه ها برای حفظ حریم خصوصی خود حساب کنید زیرا برای جداسازی فضا بسیار مناسب می باشد.

فضا هایی که از شیشه های سکوریت مات می توان استفاده کرد

· اورژانس بیمارستان

· ویترین شیشه های طلافروشی

· درمانگاه ها

· جدا سازی سرویس بهداشتی از حمام

· از کابین هایی که در مجموعه ورزشی های هستند نیز از شیشه های سکوریت استفاده میکنند.

· پارتیشن های محیط کار

مزایای شیشه های سکوریت مات

· شیشه ها دارای ضخامت بالایی می باشند.

· استحکام بالا و قابل قبولی دارند.

· توانایی تحمل فشار و ضربه را تا حد بالایی دارند.

· در مقابل شکستن بسیار مقاوم است.

· عملکرد بسیار بهتر و با کیفیت تری نسبت به شیشه های معمولی از خود نشان می دهند.

· مقدار باری که شیشه سکوریت تحمل مس کند بیشتر از شیشه های معمولی می باشد.

نحوه ساخت شیشه سکوریت مات

اول شیشهرا در ابعادی که مد نظر دارند با دستگاهی به نام CNC برش می دهند و سپس برای سکوریت شدن شیشه ها با درجه حرارت بسیار بالا داخل کوره هایی قرار می دهند و در آخر توسط دستگاهی به نام سندبلاست شیشه ها را مات میکنند.

شیشه سکوریت مات – کریستال

شیشه های مات از نظر شفافیت به سه دسته فلوت ، سوپر کلیر و کریستال تقسیم می شوند که شیشه اکسترا یا همان کریستال دارای شفافیت بسیار بالایی می باشد و جزو بهترین انتخاب های برای شیشه سکوریت محسوب می شود.

شیشه سکوریت مات – رنگی

همان طور که می دانید رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در طراحی و دکوراسیون دارند به همین دلیل بیشتر افراد جذب شیشه های مات رنگی می شوند. برای مثال رنگ درب شیشه ای ساختمانی که دکوراسیون آن سفید طراحی شده، بهتر از دودی انتخاب شود.

 

 

 

 

شیشه سکوریت مات – طرح دار

در صنعت آینه و شیشه می توان با استفاده از دستگاه سندبلاست، طرح های مختلفی را به صورت مات و رنگی روی شیشه ها ایجاد کرد.

برای انجام این کار ابتدا طرح مورد نظر را با نرم افزار گرافیکی کورل طراحی کرده سپس توسط کاتر پلاتر طرح ها را روی برچسب ایجاد کرده و در نهایت آن ها را روی شیشه ها می چسبانند و پودر سیلیس را توسط دستگاه سندبلاست روی شیشه ها می پاشند.

هنوز مطمئن نیستید که شیشه های سکوریت نشکن بهتر هستند یا معمولی؟ مقاله قبلی من را مطالعه کنید و با مزایا و معایب شیشه های نشکن آشنا شوید. برای مطالعه اینجا کلیک کنید.

شیشه سکوریت مات – لمینت

شیشه های سکوریت لمینت بیشتر برای پروژه هایی استفاده می شود که ابعاد شیشه ها بیشتر از حد استاندار خود هستند و قرار است از روش فریم لس استفاده شود.

برای ساخت شیشه های سکوریت لمینت ابتدا دو عدد شیشه سکوریت مات تولید می شود. حتما دقت کنید که اندازه هر دو یکسان هستند. سپس توسط لایه PVB به هم دیگر چسبیده می شوند.

شیشه سکوریت مات – دوجداره

شیشه های سکوریت دوجداره بیشتر برای جلوگیری از اتلاف انرژِی و کاهش میزان سر و صدا و آلودگی استفاده می شود

برای تولید این نوع شیشه ها، دو عدد شیشه سکوریت که اندازه یکسانی دارند تولید شود سپس مواد ضد رطوبتی بین شیشه ها قرار داده می شود و با چسب دور آن را می پوشانند و در مرحله اخر، بین شیشه ها آرگون تزریق می کنند.

شیشه سکوریت مات – حکاکی شده

طرح های مختلفی با استفاده از دستگاه های هوشمند روی شیشه ها حکاکی می شود. به عبارتی دیگر طرح مورد نظر شما روی شیشه تراشیده و کنده کاری می شود.

شیشه سکوریت مات – ضخیم

از شیشه هایی با ضخامت 10 الی 20 میل برای ساخت و تولید شیشه های سکوریت با ابعاد بزرگ استفاده می کنند. برای مثال از شیشه مات 12 میل، برای تولید پارتیشن شیشه ای با ابعاد 220 در 180 استفاده می کنند.

MaeoSeo

.لطفا جهت هماهنگی برای تولید محتوا و مقاله نویسی در راستای موضوع سایت خودتان، به ایمیل من پیام دهید. maede.bagheri1234@yahoo.com

مائده باقری

نویسنده

9

مقاله

1400/10/22

تاریخ ایجاد