درباره تفاوت شیشه های امنیتی بیشتر بدانید!

تاریخ ارسال : 1400/12/26

هدف از شیشه‌های امنیتی این است که در صورت شکستن درها یا پنجره‌های شما، احتمال آسیب دیدگی شدید شخصی در کسب‌وکار یا ساختمان شما با پریدن شیشه یا خرده‌های شیشه کاهش یابد. به عنوان یک امتیاز اضافی، انواع خاصی از شیشه های امنیتی به جلوگیری از شکستن شیشه شما کمک می کنند، که می تواند دزدان و غارتگران را منصرف کند و سرعت تیراندازان فعال را کاهش دهد. اکنون که می دانید شیشه امنیتی چیست، بیایید در مورد انواع مختلف راه حل های امنیتی که می توانید برای محافظت از پنجره ها و درهای خود به آنها اعتماد کنید صحبت کنیم.

 

هدف از شیشه‌های امنیتی این است که در صورت شکستن درها یا پنجره‌های شما، احتمال آسیب دیدگی شدید شخصی در کسب‌وکار یا ساختمان شما با پریدن شیشه یا خرده‌های شیشه کاهش یابد.

به عنوان یک امتیاز اضافی، انواع خاصی از شیشه های امنیتی به جلوگیری از شکستن شیشه شما کمک می کنند، که می تواند دزدان و غارتگران را منصرف کند و سرعت تیراندازان فعال را کاهش دهد.

اکنون که می دانید شیشه امنیتی چیست، بیایید در مورد انواع مختلف راه حل های امنیتی که می توانید برای محافظت از پنجره ها و درهای خود به آنها اعتماد کنید صحبت کنیم.

 

شیشه لمینت

شیشه لمینت از دو شیشه تشکیل شده است که یک صفحه وینیل شفاف را ساندویچ می کند . اگرچه شیشه دو طرف وینیل می‌تواند شکسته شود، اما وینیل دست نخورده باقی می‌ماند تا خرده‌ها و ریزش شیشه را کاهش دهد و از مزاحمان جلوگیری کند.

مزایا:

· 99% اشعه UV را مسدود می کند

· صداها را کم می کند

· برش و لبه بعد از لمینت انجام می شود که نصب آن را آسان و سریع می کند

· مقاوم در برابر انفجار و ضربه

معایب:

· اگرچه با ضربه محکم می شود، اما مطمئناً پس از ضربه زشت به نظر می رسد

· در صورت فشار کافی می توان آن را از قاب خارج کرد

· این شیشه علاوه بر استفاده بر روی پنجره ها، در شیشه های جلو نیز استفاده می شود تا در صورت برخورد سنگ در بزرگراه، ایمنی شما را حفظ کند.

شیشه ی حرارت دیده

شیشه سکوریت شیشه ای است که به سرعت در یک کوره تمپرینگ در دمای 1200 درجه فارنهایت گرم و سرد شده است. این فرآیند شیشه را تا 4 تا 5 برابر قابلیت های اولیه خود تقویت می کند و خواص ساختاری شیشه را تغییر می دهد، بنابراین به یک تریلیون مکعب ریز در می آید. تاثیر .

مزایا:

ایمنی افراد نزدیک به شیشه را در هنگام حمله یا انفجار بسیار بهبود می بخشد زیرا به جای شکستن به قطعات خطرناک پرنده تیز به مکعب های کوچک می شکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کرکره برقی اینجا کلیک کنید.

معایب:

· از آنجایی که شیشه سکوریت تحت فشار است، شناخته شده است که به طور خود به خود به دلیل تراشه ها یا ایرادات نامشخص می شکند.

· برش و لبه قبل از تمپر کردن، به این معنی که زمان بیشتری برای تهیه و نصب نیاز دارد

· برای سارقان و غارتگران بسیار آسان است برای نقض

· شیشه‌های سکوریت معمولاً برای ایمنی روی درها و پنجره‌ها استفاده می‌شوند، اما اگر فیلم امنیتی اضافی برای محافظت نداشته باشید، کمک زیادی به دور نگه داشتن سارقان و غارتگران نمی‌کند، زیرا به راحتی می‌شکنند.

شیشه ریوت پلی کربنات

Riot Glass یک سپر شفاف ثبت شده و سیستم قاب لنگر مکانیکی است که بالای درها و پنجره های موجود نصب شده است. نشکن و بسیار مقاوم در برابر ضربه است و غارتگران، سارقان و سایر متجاوزان را دور نگه می دارد.

مزایا:

· نشکن، معمولاً در عین جذاب ماندن، به تعویض های کمی نیاز دارد

· همچنین در برابر طوفان ، چکش و سلاح های کم و پرقدرت محافظت می کند

· دارای سابقه موفقیت 100% در توقف ورود اجباری (با مشتریانNGS)

معایب:

خرده فروشان و کارشناسان نصب محدودی در دسترس هستند، بنابراین باید با یک متخصص برجسته شیشه های امنیتی کار کنید

هنگام انتخاب محلول شیشه ریوت، به خاطر داشته باشید که فیلم ایمنی مقرون به صرفه تر است، اما پلی کربنات در برابر ضربه مقاوم تر است. اگر نیاز به مقاومت در برابر تیراندازان دارید ، پلی کربنات را انتخاب کنید.

شیشه ی حرارت دیده

شیشه سکوریت که به آن شیشه مقاوم یا ایمنی نیز می‌گویند، برای پنجره‌ها و درهای خارجی بسیار مناسب است. به دلیل فرآیند تولید سریع خنک‌کننده، شیشه در برابر ضربه بسیار بادوام و انعطاف‌پذیر است و احتمال شکستن آن در هنگام شکستگی را کاهش می‌دهد.

در نتیجه، شیشه انتخاب مناسبی برای مناطقی است که بارهای باد سنگین یا تنش حرارتی را تجربه می کنند. علاوه بر این، به غیر از انعطاف پذیری عالی در برابر ضربه، شیشه سکوریت مزایایی نیز دارد.

مقاومت در برابر حرارت - در مقایسه با شیشه معمولی، شیشه سکوریت شده تا پنج برابر مقاومت حرارتی بهتری ارائه می دهد. این می تواند دمای بالا را به سرعت تحمل کند و خواص کنترل حرارت عالی را نشان می دهد. در نتیجه می توانید از عایق حرارتی بیشتر و همچنین کاهش هزینه های انرژی لذت ببرید.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش – پنجره ها و درهای ساخته شده با شیشه سکوریت می توانند در برابر اشعه های مضر UV محافظت کنند زیرا می توانند حدود 65٪ از اشعه UV را که روی سطح خود می ریزند جذب کنند. علاوه بر این، می‌توانید از رنگ‌های پنجره برای بهبود خواص کنترل خورشیدی شیشه‌های سکوریت شده استفاده کنید.

کاهش خطر آسیب - به طور کلی، شیشه های سکوریت شده انعطاف پذیری بالایی در برابر ضربه نشان می دهند، به همین دلیل است که بسیاری از پنجره های تقویت شده در فضاهای تجاری و مسکونی از آن استفاده می کنند. با این حال، در صورت شکستن شیشه، خطر آسیب به حداقل می رسد زیرا در قطعات کوچک و کوچک شکسته می شود.

شیشه مقاوم در برابر حرارت

شیشه های مقاوم در برابر حرارت نوعی شیشه فرآوری شده است که مقاومت حرارتی بهتری را ارائه می دهد و دو برابر شیشه های استاندارد سخت تر است. در نتیجه، کاملاً مناسب نیازهای امنیتی است. شیشه های مقاوم در برابر حرارت نیز مزایای متعددی را ارائه می دهند.

سیستم شکست منحصر به فرد - برخلاف شیشه های دیگر، شیشه های مقاوم در برابر حرارت به صورت شعاعی، از نقطه شکستگی تا لبه های شیشه به قطعات بزرگ و تیز می شکند. این یک سیستم پشتیبانی برای قطعات ترک خورده ایجاد می کند. در نتیجه، قطعات دست نخورده باقی می مانند و نمی افتند و خطر آسیب را کاهش می دهند.

توانایی مقابله با شوک های حرارتی – شیشه های مقاوم در برابر حرارت می توانند در برابر شوک های حرارتی و استرس شدید مقاومت کنند که معمولاً شیشه استاندارد را می شکند. این شیشه به راحتی می تواند اختلاف حرارتی تا 130 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

شیشه مقاوم در برابر آتش

یک نوع شیشه لمینت با لایه‌ای از اشتعال و شیشه‌های مقاوم در برابر آتش می‌تواند به راحتی در برابر حرارت شدید مقاومت کند و از انتقال حرارت جلوگیری کند. این شیشه که در اصل برای مهار گسترش آتش ساخته شده است، در موارد ناگوار آتش سوزی به سپر تبدیل می شود. شیشه های مقاوم در برابر آتش نیز مقاومت بالایی در برابر ضربه و تنش های حرارتی نشان می دهند.

آیا راجب تفاوت شیشه سکوریت و لمینیت چیزی می دانید؟ برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید و مقاله را مطالعه کنید.

به جمع بندی

در حالی که این شیشه های امنیتی می توانند به طور موثر تهدیدات ایمنی را به حداقل برسانند، سرمایه گذاری در قفل پنجره ها، حسگرها یا میله ها راهی عالی برای کسب امنیت بیشتر است. به ویژه برای نگرانی‌های ایمنی طراحی شده‌اند، می‌توانند نگرانی‌های شما را در مورد امنیت خانه و محل کار و استراحت مناسب برطرف کنند.

MaeoSeo

.لطفا جهت هماهنگی برای تولید محتوا و مقاله نویسی در راستای موضوع سایت خودتان، به ایمیل من پیام دهید. maede.bagheri1234@yahoo.com

مائده باقری

نویسنده

9

مقاله

1400/10/22

تاریخ ایجاد