شهر استانبول را بهتر بشناسید !

تاریخ ارسال : 1400/11/21

استانبول یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه است که در شمال غربی این کشور در منطقه مرمره قرار گرفته است. این شهر میان دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. بهترین شهر ترکیه برای زندگی با توجه به امکانات شهری و زیرساخت های حمل و نقل عمومی و جاذبه های گردشگری، قطعا استانبول است.

شهر استانبول را بهتر بشناسید !

استانبول یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای ترکیه است که در شمال غربی این کشور در منطقه مرمره قرار گرفته است. این شهر میان دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. بهترین شهر ترکیه برای زندگی با توجه به امکانات شهری و زیرساخت های حمل و نقل عمومی و جاذبه های گردشگری، قطعا استانبول است.

در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با شهر استانبول آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی شهر استانبول

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است که مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور می باشد. این شهر پر جمعیت در جوار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار گرفته است. استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است.

این شهر با حدود 15 میلیون نفر جمعیت، بزرگترین تراکم شهری در خاورمیانه و اروپا و همچنین ششمین شهر بزرگ در جهان را دارد. این شهر به دلیل امکانات فراوان، جاذبه های گردشگری جذاب و آب و هوای مطبوع یکی از برترین شهرهای توریستی در جهان است.

اگر علاقه مند هستید که با نحوه گرفتن اقامت در کشور ترکیه آشنا شوید، حتما مقاله قبلی ما را مطالعه کنید.

آب هوای شهر استانبول

استانبول دارای آب و هوای مدیترانه ای و نیمه گرمسیری است. تابستان های گرم و آفتابی و مرطوب، زمستان های کاملا سرد و برفی دارد. همچنین بارانی ترین فصل آن پاییز است.

فرهنگ شهر استانبول

استانبول به عنوان یک کلانشهر هر ساله جشنواره های بزرگی برگزار می کند. ازجشنواره های استانبول مهم می توان به جشنواره های بین المللی فیلم، انیمیشن، موسیقی و تئاتر، جشنواره هنر های زیبا، هفته های مد استانبول و... اشاره کرد.

 

بهترین محله های استانبول برای زندگی

بشیکتاش: بشیکتاش در قسمت اروپایی شهر استانبول در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است و یکی از گران ترین منطقه های این شهر است. این محله به علت موقعیت جغرافیایی خاص، امکانات رفاهی، باشگاه فوتبال، مراکز خرید و بازارها، تفریخات ساحلی و... شهرت بسیاری دارد.

بی اغلو: یکی دیگر از محله های پرجمعیت و گران قیمت استانبول بی اغلو است که در قسمت اروپایی ترکیه قرار دارد. در این محله موزه های معروفی همچون موزه گالاتای، موزه هنر مدرن، موزه پول و... وجود دارد. اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید، سایت یاردیم در این باره به شما کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ببک: ببک هم از محله های شیک و گران قیمت استانبول است که در سواحل اروپایی بسفر واقع شده است. این منطقه به خاطر کافه و رستوران هایی با منظره زیبا، امکانات شهری درجه یک، تفریحگاه های متنوع و... معروف است.

همچنین محله های باکرکوی، ساری یر، شیشلی اسنیورت ، سیلیوری، عمرانیه و غازی عثمان پاشا از بهترین محله های استانبول است.

 

دانشگاه های استانبول

دانشگاه استانبول: دانشگاه استانبول یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دولتی استانبول است که جزو برترین داننشگاه های ترکیه می باشد. تا به امروز، دانشگاه فنی استانبول یکی از معتبرترین موسسات آموزشی در ترکیه است. همچنین این دانشگاه تنوع رشته بسیار بالایی دارد.

شما از طریق تحصی به راحتی می توانید اقامت ترکیه را به دست اورید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دانشگاه کوچ: دانشگاه کوچ یک موسسه آموزش عالی خصوصی و غیرانتفاعی است که دارای موقعیت معتبر در رتبه بندی دانشگاهی ملی است. این دانشگاه مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی و خارجی است.

دانشگاه های یدی تپه، سابانجی، مارمارا، ییلدیز و... از محبوب ترین و برترین دانشگاه های این شهر می باشد.

مکان های دیدنی استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول: مسجد ایاصوفیه که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول است به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته شده است.

این کلیسا که توسط امپراتور بیزانس پس از میلاد ساخته شد، به عنوان بزرگترین دستاورد معماری امپراتوری بیزانس شناخته می شود و به مدت 1000 سال بزرگترین کلیسای جهان باقی مانده است. این کلیسا بعد از فتح عثمانی ها به مسجد تبدیل شد.

کاخ توپکاپی: کاخ توپکاپی یکی از زیباترین موزه های جهان است که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه قرار دارد. فضای داخلی این کاخ، با کاشی کاری‌های پر زرق و برق و تزئینات جواهرآلات مجلل پر شده است و آن را به یکی از بزرگترین آثار معماری جهان تبدیل کرده است.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد که در شهر استانبول قرار دارد یکی از زیباترین مساجد کشور ترکیه می باشد. مسجد سلطان احمد نه تنها به دلیل شش مناره، بلکه به دلیل تزئینات و نورپردازی داخلی جذاب، جایگاه منحصر به فردی دارد.

 

مدرسه ایرانی در استانبول

مدرسه فجر ایرانیان یکی از مدارس ایرانی و فارسی زبان برتر در استانبول است که کلیه مقاطع تحصیلی را پوشش می دهد. این مدرسه غیردولتی بوده و برای تحصیل در آن باید هزینه ای پرداخت کنید.

 

پارک های استانبول

پارک مچکا: یکی از محبوب ترین پارک های استانبول پارک ماچکاست که همیشه مملو از افراد است. در این پارک مسیری برای پیاده روی و دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، رستوان و کافه نیز وجود دارد.

 

پارک ییلدیز: پارک ییلدیز پارکی تاریخی و سرسبز در منطقه بشیکتاش استانبول ترکیه است. این پارک یکی از بزرگترین پارک های عمومی در استانبول است و در محله ییلدیز بین کاخ های یلدیز و چیراغان واقع شده است.

پارک گولهانه: این پارک معروف ترین پارک استانبول است که در نزدیکی قصر توپکاپی قرار دارد و بیشتر گردشگران از آن بازدید می کنند. این پارک قطعه ای زیبا از طبیعت در مرکز تاریخی استانبول است که پر از گلزار و حوضچه های بین درختان است.

بهترین هتل های استانبول را بشناسید

 

هتل پرا پالاس

کاخ پرا یک موسسه استانبول است که در سال 1892 برای اقامت مسافران اورینت اکسپرس که قصد سفر طولانی خود را به پاریس دارند ساخته شده است.

این حال و هوای مجلل قرن نوزدهمی در هر یک از 115 اتاق و سوئیت آن باقی مانده است. این هتل در یک بلوک از بوتیک‌های خیابان استقلال در بی اوغلو واقع شده است، و غذاخوری‌ها نیز از اقامت در اینجا لذت خواهند برد.

 

هتل آجوا سلطان احمد

در حالی که بسیاری از مجلل‌ترین هتل‌های استانبول عمارت‌های بازسازی‌شده عثمانی را اشغال می‌کنند، آجوا یکی از آن‌ها را از ابتدا ساخته است.

حرم پنج ستاره محافظت شده از هیاهوی سلطان احمد - تقریباً در نیمه راه بین مسجد کبود و بازار بزرگ - فضاهای مشترک هتل و 61 اتاق پر از مبلمان مروارید مادر، فرش ابریشم تبریز، آثار هنری اصیل، سنگ مرمر و... می باشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را تا حدودی با شهر استانبول آشنا کنیم. این شهر با تجهیزات و امکانات رفاهی فراوان، جاذبه های گردشگری، اقتصادی کلان و آب و هوای مطبوع به یکی از مهاجر پذیر ترین شهر های ترکیه تبدیل شده است.

چرا کرکره برقی فولادی بخریم؟

تاریخ ارسال : 1400/11/17

کرکره برقی های تنوع بسیار بالایی دارند و بر اساس ویژگی هایشان مورد استفاده قرار میگیرند. کرکره برقی فولادی یکی از چندین نوع کرکره برقی موجود در بازار می باشد که به دلیل خصوصیاتی که دارد، از محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار است.

چرا کرکره برقی فولادی بخریم؟

 

کرکره برقی های تنوع بسیار بالایی دارند و بر اساس ویژگی هایشان مورد استفاده قرار میگیرند. کرکره برقی فولادی یکی از چندین نوع کرکره برقی موجود در بازار می باشد که به دلیل خصوصیاتی که دارد، از محبوبیت بالایی در بین مشتریان برخوردار است.

در این مقاله به تمامی مزایا و معایب کرکره برقی فولادی اشاره شده که با مطالعه آن اطلاعات دقیقی در این باره می توانید کسب کنید. همچنین اگر قصد دارین درباره امنیت کرکره برقی اطلاعاتی کسب کنید، اینجا کلیک کنید.

 

همانطور که از نام این نوع کرکره برقی ها پیداست، جنس تیغه ها و ریل هایی که در آن به کار رفته است از جنس فولاد می باشد. یکی از ویژگی های مهم فولاد، استحکام و دوام بالا آن است. از دیگر ویژگی های مهم فولادی بودن کرکره برقی، می توان به زیبایی و امنیت بالای آن اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیشه سکوریت اینجا کلیک کنید.

تیغه های فولادی در برابر ضربه و آسیب بسیار مقاوم هستند به همین دلیل از آن ها به عنوان کرکره برقی های ضد سرقت نیز یاد می شود. به همین دلیل با خرید کرکره برقی های فولادی، می توانید امنیت پارکینگ، فروشگاه و یا منزل خود را تضمین کنید.

 

 

کرکره فولادی ضد سرقت

یکی از مناسب ترین راه ها برای بالا بردن امنیت، استفاده از این نوع کرکره برقی ها می باشد. استفاده از درب های معمولی، کاهش امنیت را به همراه دارد و ممکن است عواقب سنگینی را در پی داشته باشد. امروزه برای بالا بردن امنیت مغازه، فروشگاه، پارکینگ و یا منازل، از کرکره برقی های فولادی استفاده میکنند.

طرز استفاده بسیار آسانی دارد و با استفاده از یک ریموت، عملیات باز و بسته شدن درب انجام می شود.

 

 

تیغه های کرکره فولادی

برای ضد خش کردن این نوع تیغه ها، از پوشش خاصی روی آن ها استفاده شده است. تیغه های فولادی در واقع از ورقه های گالوانیزه ساخته شده اند که ضخامت آن ا بین 0.7 تا 0.9 می باشد.

داشتن امنیت بالا، جزو مهم ترین خصوصیت این نوع تیغه ها می باشد و همین دلیل آن ها را از سایر تیغه ها متمایز می کند.

قوس زیاد تیغه های فولادی باعث شده که سر و صدای بیشتری نسبت به سایر تیغه ها داشته باشد که این جزو ایرادات تیغه فولادی محسوب می شود.

تیغه های فولادی به دو مدل ساخته می شوند:

1. ساده(بدون رنگ)

2. پانچ دار : این مدل توانایی عبور نور و هوا را دارد.

 

 

مزایای کرکره برقی فولادی عبارتند از:

· تشخیص مانع: در صورت وجود مانع هنگام بسته شدن درب، موتور به صورت خودکار متوقف می شود.

 

· محافظت در برابر یخ زدگی: در هنگام یخ زدگی، لت ها متوقف میشوند تا از آسیب رسیدن به کرکره برقی جلوگیری کرده و این امر موجب افزایش طول عمر کرکره می شود.

 

· مقاوم بودن در برابر دستکاری: شاتر را نمی توان از بیرون به دلیل اتصالات سفت و سخت آن بلند کرد.

 

· آرامش خاطرکرکره برقی استرس زیادی را از شما دور می کند و به شما آرامش می دهد که در جایی که باشید، از اموال شما در برابر سرقت محافظت می کند.

 

علاوه بر این، این نوع کرکره برقی ها دارای سیستم هشدار هستند که این مورد امنیت را دو چندان می کند.

 

· حریم خصوصی :در بسیاری از سازمان‌ها، ممکن است زمان‌هایی پیش بیاید که نیاز به محافظت در برابر چشم‌های کنجکاو داشته باشید، به‌عنوان مثال، دریافت پول در شب‌های تاریک زمستانی. کرکره‌ها برقی به شما امنیت و آرامش بیشتری می‌دهند که در حین مراقبت از چیزهای مهم، کسی نظاره‌گر آن نیست.

 

· از شرایط آب و هوایی سخت محافظت کنیدکرکره های برقی یک سرمایه گذاری و نیاز سازمان ها هستند. آنها کسب و کار شما را از سرقت و همچنین شرایط آب و هوایی سخت مانند باران، زمستان، باد و نور خورشید ایمن می کنند.

 

 

مشخصات فنی کرکره برقی فولادی

 

1- مفتول های فولادی

درون درب های کرکره برقی فولادی، پروفیل هایی وجود دارند که ساخته شده از مفتول های فولادی هستند. مفتول های فولادی به راحتی خم نمیشوند و بسیار مقاوم هستند. برای افزایش مقاومت و زیبایی دو چندان، این مفتول ها توسط رو کشی آلومینیومی پوشیده شده است.

 

2- قابل نصب در ابعاد مختلف

کرکره برقی از نوع ضد سرقت قابلیت نصب در تمام ابعاد را دارد. هر میزان که موتور کرکره برقی قوی تر باشد، برای درب هایی با عرض بیشتر مناسب است زیرا کشش بیشتر دارد.

برای مثال موتور هایی با نام ساید جزو قدرتمند ترین موتور ها محسوب میشوند که بیشتر درسوله های صنعتی و مجتمع های تجاری مورد استفاده قرار میگیرند.

اما موتور های دیگری نیز وجود دارند که به علت قدرت کمتری که دارند مناسب برای استفاده برای منازل مسکونی و پارکینگ ها هستند مانند موتور های توبلار.

 

3- بکار گیری از رنگ های الکترواستاتیک

این نوع رنگ ها هیچ کدام از معایب رنگ های معمولی را ندارند. یکی از معایب رنگ های معمولی این است که هنگامی که در معرض رطوبت و آب قرار میگیرند، پوسته پوسته می شوند و شکل ظاهری خود را از دست می دهند و دچار خوردگی و تخریب می شوند.

استفاده از رنگ های الکترواستاتیک باعث افزایش براقیت و زیبایی و دوام هر چه بیشتر کرکره برقی ها می شود.

 

ویژگی‌ های کرکره برقی فولادی

· ضد ضربه : هنگام باز و بسته شدن درب کرکره برقی فشار و ضربات زیادی به کرکره برقی وارد می شود که باعث می شود از عمر آن کاسته شود. ویژگی ضد ضربه بودن باعث افزایش طول عمر و کیفیت بیشتر این کرکره برقی فولادی شده است.

· ضد فرسایش : با داشتن ویژگی ضد فرسایشی علاوه بر حفظ زیبایی، طول عمر بیشتری نیز خواهند داشت.

· در برابر شرایط جوی مقاوم هستند: به دلیل مقاومت در برابر هر گونه شرایط جوی، مناسب برای استفاده در هر گونه آب و هوای سردسیری، معتدل و یا گرمسیری و شرجی می باشد.

· ضد سرقت: به دلیل امنیت بالای تیغه ها، قابلیت ضد سرقت بودن نیز به کرکره برقی های فولادی اضافه شده که مناسب برای اماکن مسکونی و ... می باشد.

· عایق بودن : به دلیل عایق بندی مناسب در کرکره برقی های فولادی، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین جلوگیری از حیوانات و حشرات شده است.

 

 

سوالات متداول

 

1- قیمت کرکره برقی فولادی چقدر است؟

قیمت کرکره برقی به عواملی مختلفی نظیر ابعاد و نوع تیغه مصرفی بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت تیغه کرکره برقی از 250 هزار تومان آغاز می شود.

 

2- مراحل نصب کرکره فولادی به چه صورت می باشد؟

· ابعاد گیری دهانه جهت نصب کرکره برقی: حتما ابتدا عرض و طول را اندازه گیری کنید.

· آهن کشی درب کرکره برقی: از 2 شاخه قوطی سنگین به اندازه 4 در 4 استفاده میکنیم که حتما باید کاملا تراز و عمود هم نصب شوند.

· نصب صفحه پلیت موتورها: صفحه پلنت ها باید حتما موازی با لبه ها و و عمود بر قوطی های نصب شده باشد.

· نصب درام موتور کرکره ساید (نصب لوله موتور کرکره): در مرحله باید پولکی گوشواره ای را به قسمت لبه درام جوش کاری کنیم و پولکی دوم را جوش ندهیم بلکه فقط وارد شفت کنیم.

· نصب موتور کرکره ساید: در این قسمت حتما باید کشش زنجیر موتو را با استفاده از دو پیچ مخصوص تنظیم کنید.

· نصب تیغه های کرکره برقی روی درام: در این مرحله تیغه را باید با استفاده از پیچ های شیروانی و یا سرمته بزرگ به درام محکم کنیم

آیا کرکره برقی امنیت دارد؟

تاریخ ارسال : 1400/11/01

آیا کرکره برقی امنیت دارد؟

 

امروزه کرکره برقی در مکان های مختلفی از جمله فروشگاه ها، پارکینگ، منازل مسکونی، مغازه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای نصب کرکره برقی، امنیت و سرعت آن می باشد.

کرکره برقی ها به دلیل اینکه از آلومینیوم ساخته شده اند، در برابر سرقت و ضربات محکم بسیار مقاوم هستند. همچنین استفاده از تیغه های فولادی برای درب های کرکره برقی، باعث مقاومت و استحکام شده و امنیت چند برابر افزایش پیدا می کند.

اگر قصد خرید درب اتوماتیک و یا جک برقی را دارید و اطلاعات چندانی درباره آن ها ندارید، مقاله های مرتبط را در سایت آراکس مطالعه کنید.

 

چه کار کنیم تا امنیت کرکره برقی بیشتر شود؟

1) نصب درست و صحیح کرکره برقی

هنگام نصب باید دو ردیف از تیغه ها روی شفت پیچ شوند. برای این امر پیچ های بلند طراحی شده از که یک سمت آن سر شیفت وارد می شود و از قسمت دیگر خارج می شود. این عمل باعث متصل شدن شیفت به تیغه می شود.

2) استفاده کردن از جا قفلی و یا قفلی کتابی

بهتر از برای امنیت بیشتر کرکره برقی، دو طرف آن ها را با قفل کتابی ایمن کنید تا از دستبرد سارقان به خانه و محل کار در امان باشد.

3) تیغه های مناسب و مرغوب

به تازگی تیغه هایی با ضخامت بسیار کم که با ورقه های بازیافتی آلومینیوم ساخته می شوند و از نظر قیمت بسیار پایین تر از دیگر تیغه ها هستند در بازار به دلیل گران شدن ورقه آلومینیوم های اصل و مرغوب رایج شده اند که این بسیار به امنیت کرکره برقی آسیب وارد میکند.

مرغوب نبودن تیغه ها باعث می شود که با فشار اندکی کرکره از ریل مخصوص خود خارج شود و یا به علت مرغوب نبودن، تیغه ها خود به خود از هم جدا شده و راه را برای سارقین به منازل مسکونی، پارکینگ ها و مکان های دیگر باز می کند.

4) جا قفلی های دزدگیر دار

نحوه کار جا قفلی های دزدگیر دار به این صورت هست که اگر قفل کتابی به هر صورتی باز شود، آژیر به صدا در آمده و دزدگیر فعال می شود.

 

مزایای استفاده کردن از کرکره برقی های ضد سرقت

· با ورود هر شخص ناشناسی، به علت سنسور هایی که دارند چراغشان خاموش و روشن می شود و یا به صورت خودکار بالا و پایین می روند.

· با نصب کرکره برقی های ضد سرقت، شما فقط می توانید آن را بالا و پایین بیاورید و این امنیت را چندین برابر می کند.

· علاوه بر توانایی بالا و پایین آمدن، توانایی این را دارد که هر جایی متوقف شود.

· می تواند از ورود حشرات و گرد و غبار و همچنین عبور نور خورشید جلوگیری کند.

· از نظر قیمت مناسب است و هزینه های جانبی زیادی در پی ندارد.

 

معایب

البته که هر محصولی دارای معایبی نیز می باشد که بهتر است قبل از خرید آن ها را مطالعه کنید:

· نیاز به تمیز کردن

کرکره ها دارای نوار های افقی هستند و باعث می شود تمیز کردن آن ها بسیار دشوار شود.

· مسائل عملیاتی

کلا دو نوع کرکره وجود دارد : دستی و اتوماتیک.

عملکرد کرکره های دستی می تواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که عجله دارید. در حالی که کارکرد کرکره‌های اتوماتیک راحت ‌تر است، اما می ‌توانند گران ‌تر باشند. جدای از آن، آنها همچنین به یک منبع برق قابل اعتماد نیاز دارند. از آنجایی که سیستم آنها پیچیده تر است، کرکره های اتوماتیک نیز نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند.

همانطور که می بینید، مزایای کرکره های برقی همچنان بیشتر از معایب آنهاست. ناگفته نماند که کرکره های برقی با وجود نکات منفی، همچنان می توانند به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای خانه و خانواده شما در نظر گرفته شوند.

 

تفاوت های درب کرکره ای برقی معمولی با ضد سرقت

درب های کرکره ای ضد سرقت به این صورت هست که در انتهای تیغه کرکره برقی، جا قفلی هایی تعبیه شده که باعث می شود تنها خودتان بتوانید درب را بالا و پایین ببرید و با پایین آمدن درب، جریان برقی که در مدار جریان است قطع می شود.

وقتی که برق در کرکره برقی جریان نداشته باشد کار نمی کند و برای بالا بردن آن نیاز است که قفل درب را باز کنید. وجود این آپشن باعث شده که امنیت درب های کرکره ای چند برابر شود.

روش دوم برای ضد سرعت کردن درب های کرکره ای، نصب قرقره در دو طرف ریل های کرکره برقی است. این عمر باعث می شود که کرکره برقی با وارد شدن ضربه از ریل خارج نشود.

 

بهترین تیغه های کرکره برقی از نظر امنیت

در کرکره برقی، تیغه ها بیشترین مصرف تولید را دارند. اما بهتر است بدانید که تیغه آلومینیومی، بهترین نوع از تیغه در بازار نیست. تیغه های پلی کربنات و فولادی در بحث امنیت و سرقت، جزو بهترین تیغه های بازار محسوب می شوند.

 

سایر گزینه های امنیت

اگر می‌خواهید از خانه خود در برابر سارقان و هوای سخت محافظت کنید، کرکره‌های برقی تنها چیزی نیستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. شما گزینه های زیادیمی توانید استفاده کنید مانند:

1. درب اتوماتیک

2. صفحه نمایش های امنیتی

3. درب های امنیتی

4. سیستم های هشدار دهنده

 

سوالات متداول

1. کرکره برقی ضد سرقت وجود دارد؟

کرکره برقی ها باید با توجه به کاربردی که دارند، باید در محل مناسب و درست نصب شوند و تقریبا بدنه محکمی دارند که از سرقت جلوگیری می کند اما به هر حال نمی توان گفت که صدرصد ضد سرقت هستند.

کرکره برقی هایی که جنس پلی کربنات و رول گیتر هستند، به دلیل محکم تر بودن بدنه، از نظر امنیتی نسبت به سایر کرکره ها امنیت بیشتری دارند.

2. وسایل حفاظتی بهتر است یا کرکره برقی؟

به علت کیفیت و قیمت مناسب کرکره برقی، میتوان آن را در کنار وسایل امنیتی دیگر مانند دزدگیر ها و دوربین های مدار بسته استفاده کرد.

3. آیا حضور نصاب برای نصب کرکره برقی نیاز است؟

بله، کرکره برقی به دلیل پیچیدگی که در هنگام نصب دارد باید توسط افراد متخصص نصب شود تا در آینده خسارت های جانی و مالی به بار نیاورد.

چگونگی گرفتن اقامت در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/10/23

چگونگی گرفتن اقامت در ترکیه

چگونگی گرفتن اقامت در ترکیه

کشور ترکیه پل ارتباطی بین قاره های آسیا و اروپا می باشد به همین دلیل، جزو محبوب ترین کشور ها برای اقامت و مهاجرت محسوب می شود و جزو پر جاذبه ترین کشور های توریستی جهان به شمار می رود.

 

کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، تشابه فرهنگی زیادی در دو کشور دیده می شود و همچنین به دلیل همسایگی با کشور های اروپایی، ترکیبی از سبک زندگی اروپایی نیز به خود گرفته.

بهترین روش برای اخذ اقامت ترکیه، اقامت به صورت دائم و شهروندی می باشد. همچنین در شرایط مطلوب، افراد باید از نظر مسکن و شغل دارای اطمینان خاطر باشند.

 

مزایای اخذ اقامت در ترکیه

مزایای گرفتن اقامت در ترکیه حتی به صورت موقت، نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

· امکان ایجاد حساب بانکی در ترکیه

· امکان دریافت وام با سود خیلی کم برای راه اندازی کسب و کار

· موقعیت جغرافیایی بسیار عالی این کشور

· امکانات کامل رفاهی، درمانی، تحصیلی

· امکان تحصیل در مدارس بین المللی

 

اقامت توریستی ترکیه

یکی از روش ها برای اقامت در ترکیه، اقامت به صورت توریستی می باشد. این نوع اقامت دارای شرایط و ضوابط خاصی نیز هست که ایرانیان هم به دلیل فرهنگ مشابه ایران و ترکیه و هم به دلیل اینک کشور ترکیه در همسایگی ایران هست، به این کشور مهاجرت می کنند.

 

چگونه می توان اقامت توریستی یک ساله اخذ کرد؟

اگر افراد قصد حضور در کشور ترکیه به مدت بیشتر از 90 روز را داشته باشند، می توانند برای این نوع اقامت اقدام کنند. به یاد داشته باشید که اقامت توریستی از طرف کشور ترکیه دارای روش ها و مدارک خاص هست که در ادامه با هم برسی میکنیم :

· علت حضور در کشور و خاک ترکیه به علت تحصیل

· اخذ اقامت به صورت توریستی با استفاده از اجاره ملک

· گرفتن اقامت از طریق خرید خانه در ترکیه

· شروع یک شغل و یا فعالیت تجاری جدید متناسب با قوانین ترکیه

· اقامت به واسطه یادگیری زبان ترکی

· ازدواج

· شرکت در دوره های آموزشی

مدت زمان این قرار داد یک ساله هست و پس از اتمام، فرد مورد نظر با نشان دادن شرایط لازم برای ادامه حضور در کشور ترکیه، میتواند قرار داد خود را مجدد تمدید کند.

 

اقامت از طریق اجاره خانه

جزو آسان ترین راه ها برای اخذ اقامت در کشور ترکیه، اجاره خانه می باشد. البته لازم به ذکر است که این قانون برای تمامی شهر ها و محله های استامبول، برقرار نیست.

 

مدارک لازم برای اخذ اقامت یک ساله از طریق اجاره خانه

· داشتن بیمه سلامتی

· داشتن فرم راندوو به صورت پرینت شده

· اجازه نامه نوتر شده

· چهار عدد عکس به اندازه 4 در 6

 

اقامت به واسطه ثبت شرکت

یکی دیگر از روش ها برای اقامت و یا تمدید آن، ثبت شرکت می باشد. بعد از اینکه شرکت خود را ثبت کردید، می توانید اقامت توریستی خود را به اقامت کاری نیز تبدیل کنید.

 

اقامت از طریق کار

این روش جزو بهترین روش های اقامت است زیرا بعد از 5 سال کار کردن میتوانید شهروند ترکیه شده و پاسپورت این کشور را دریافت کنید.

دو شرط مهم برای پیدا کردن کار در ترکیه وجود دارد :

1) مسلط بودن به زبان ترکی بسیار مهم است. انگلیسی نیاز نیست اما در بعضی از مشاغل مزیت محسوب می شود.

2) در یک تخصص مهارت لازم و کامل را داشته باشید.

 

اقامت به صورت تحصیلی

به دو نوع انجام می شود :

1) گرفتن پذیرش از دانشگاه های ترکیه و ثبت نام در یک رشته دانشگاهی و تحصیل در آن رشته مورد نظر.

2) ثبت نام در کلاس های معتبر آموزشگاه های زبان. این روش برای تمدید اقامت بسیار کاربردی تر از روش قبلی می باشد.

 

اقامت از طریق سرمایه گذاری

اگر شما در بانک های کشور ترکیه حساب داشته باشید و حساب شما گردش مالی قابل قبولی داشته باشد، می توانید با ارائه آن، اقدام به تمدید اقامت خود کنید.

 

اقامت با استفاده از ازدواج

در صورت اقدام به ازدواج با یک شهروند ترک، شما می توانید به صورت موقت و کوتاه مدت اقامت دریافت کنید و بعد از سه سال در صورتی که ازدواج تداوم داشته باشد می توانید شهروندی ترکیه را اخذ کنید.

 

اقامت و هزینه های زندگی در کشور ترکیه

فاکتور های مهم برای زندگی کردن در کشوری، خوراک و پوشاک و مسکن و هزینه رفت و آمد را شامل می شود. در کل میانگین هزینه یک نفر در کشور ترکیه به صورت ماهیانه، 15% کمتر از فرد ایرانیست

از نظر مسکن، میانگین اجازه خانه در پایتخت ترکیه حدود 56% از اجاره خانه در پایتخت ایران کمتر است و همینطور هزینه خورد و خوراک 8 % کمتر از ایران می باشد

اما هزینه رفت و آمد به دلیل گرانی بنزین، بسیار گران تر از ایران است

به صورت کلی هزینه هر فرد در آنکارا حدود 400 تا 500 دلار می باشد.

 

اخذ اقامت بلند مدت

اقامت بلند مدت همان به معنی اقامت بدون وقفه می باشد و در صورتی که فردی در طی 8 سال گذشته در خاک کشور ترکیه زندگی کرده باشد و از کمک های دولتی استفاده نکرده باشد، همچنین منبع درآمد کافی و ثابتی داشته باشد و اعضای خانواده او دارای بیمه درمانی معتبر باشند، فرد می تواند برای اقامت بلند مدت اقدام کند.

 

سوالات متداول در مورد اقامت در کشور ترکیه

 

آیا باید پس از گرفتن اقامت ترکیه، شهروندی فعلی کشوری که هستم را باطل کنم؟

خیر، اما بستگی به قوانین هر کشور دارد. قوانین کشور ترکیه این امکان را به شما می دهد که به صورت دو تابعیت یا چند تابعیتی باشید.

 

آیا بعد از اینکه ملکی در ترکیه خریدیم، امکان اجاره دادن آن وجود دارد یا خیر؟

بله، به خصوص در فصل تابستان اجاره دادن ملک های خریداری شده بسیار رواج دارد.

 

ثبت شرکت چقدر طول می کشد؟

حداکثر حدود 5 روز کاری طول می کشد.

 

کم هزینه ترین راه برای اخذ اقامت چیست؟

اخذ اقامت از طریق کار جزو کم هزینه ترین روش ها می باشد. دومین روش کم هزینه، تحصیل در ترکیه می باشد.

 


صفحه 2 از 2

MaeoSeo

.لطفا جهت هماهنگی برای تولید محتوا و مقاله نویسی در راستای موضوع سایت خودتان، به ایمیل من پیام دهید. maede.bagheri1234@yahoo.com

مائده باقری

نویسنده

9

مقاله

1400/10/22

تاریخ ایجاد